Raindrops are falling on my head! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu Raindrops are falling on my head! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu

Raindrops are falling on my head!

Door: MarjoleinEestermans

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

01 December 2010 | Australië, Wollongong

Regendruppeltje hier, regendruppeltje daar. Vloedgolf links, hoosbui rechts. Zoals jullie kunnen lezen niet fijn. En wat wil een mens dan nog meer? Juist buiten werken! Nou een geluk, dat kunnen we.

We zijn vanuit Sydney naar de Blue mountains gereist en zitten nu in Wollongong. Straks meer over de schitterende Blue mountains maar eerst wat over Wollongong.
Het is nu al de 4e dag achter elkaar aan het regenen en ik moet zeggen dat ik het al aardig beu raak. We zitten in een naar hond en wierook stinkend hippie hostel, maar het is goedkoop en op het lekkende dak, in de woonkamer op de bank wonende gast met een baard en kapotgegooide ramen na best schoon. We zitten met 2 duitsers op de kamer en die kunnen we zeer dankbaar zijn. Zij hebben ons namelijk het nr van een fruitteler in de buurt gegeven en daar hebben wij vandaag onze eerste werkdag gehad. Dus wij zijn vanmorgen om kwart over 5 uit bed gekomen om, om kwart voor 6 in het busje van de baas te stappen en hebben in de stromende regen perziken geplukt. En morgen gaan we weer. Warschijnlijk hebben ze werk voor ons voor 2 weken! We zijn denk ik de gelukkigste backpackers van Australie.

Nu terug naar de Blue mountains. Mocht je ooit naar Australie gaan ben je niet compleet als je niet in de Blue mountains bent geweest. Het is er echt een klein paradijsje. We hebben er een bos/bergwandeling van ruim 5 uur gemaakt en je hebt er super mooie uitzichten, papagaaien in de boom boven je en the gigant stairway. Een trap van maar liefst 900 treden. En die zijn wij, nouja ik en Laura, het andere nederlandse meisje dat met ons mee liep, helemaal afgelopen. Nienke heeft maar 896 tredes gedaan en de rest is ze geschoven:P De volgende dag wel wat last gehad van spierpijn maar het was zeker de moeite waard.

Hopende jullie weer even van wat informatie te hebben voorzien ga ik nu nog even naar mn lieve vriendje mailen die ik al best wel mis en daarna gaan Nienke en ik onze 90 cent noodles opwarmen en een bockworst eten.

En bij deze wil ik jullie ook graag bedanken voor alle leuke en lieve reacties!

Liefs, Mary

  • 01 December 2010 - 08:50

    Janine:

    Leuk Marjolein ik hou van je schrijfstijl
    Goed dat jullie zo snel werk hebben gevonden en je weet t na regen komt zonneschijn

  • 01 December 2010 - 17:39

    Leunie:

    hé zeeuwse meiden, fruit plukken in de regen, dat zal een vertrouwd gevoel geven.....

  • 02 December 2010 - 20:08

    Marlies:

    Nog steeds jaloers....
    liever regen dan sneeuw!!!
    Ik vind het nog steeds super leuk en knap dat jullie daar rondzwerven en wens jullie toch wel veel zonnestralen toe.

    liefs marlies

  • 04 December 2010 - 08:59

    Marian Otte:

    Gaaf wat jullie doen. De regen moet je maar even voor lief nemen. Veel plezier verder, ik blijf jullie verhalen volgen.

    Gr. T Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Marjolein

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 21006

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Volunteering in Port Elizabeth

15 November 2010 - 06 April 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: