De laatste dag! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu De laatste dag! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu

De laatste dag!

Door: MarjoleinEestermans

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 April 2011 | Indonesië, Kuta

Onze laatste dagje van niks moet en alles mag en dan weer terug naar de harde realiteit.

We hebben een goede laatste week gehad als afsluiter in Bali. We zijn afgelopen woensdag van Ubud naar een hotel in Kuta verhuisd. Het hotel is iets luxer maar Kuta is veel minder leuk dan Ubud. De mensen zijn minder vriendelijk en veel opdringeriger. In Ubud staat iedereen voor de deur van zn winkeltje staan en vraagt of je naar binnen komt. In Kuta gaan ze 10 winkeltjes terug staan en dan lopen ze met je mee en blijven ze tegen je aan zeuren dat je moet komen kijken tot je bij het winkeltje bent. Het is hier dus niet leuk om even een rondje te gaan lopen want het enige wat je doet is mensen van je af houden. Gelukkig vragen ze hier wat minder om massages en taxi maar dat is dan weer rijkelijk aangevuld met you come with me, black market? cheap cheap en Magic mushroom? We hadden dus al snel gezien dat we hier geen week wilde rondlopen en hadden daarom wat tourtjes geboekt.

Donderdag zijn we op olifanten safari geweest. Na ruim 2 uur rijden kwamen we aan bij het park. Dicht bij Ubud dus niet de meest handige tijd om te gaan maar we zijn er gekomen. We kregen een rit van 35 minuten. Dat hobbelt echt als een gek maar het schut minder dan als je in de auto zit want de wegen zijn hier echt heel slecht. Aan het eind van de rit ging de olifant het water in en het personeel daar maakt dan foto's met je eigen camera van je. Gratis! Dat is wel echt hele goede service. Daarna was er nog een show en tussen de middag was er een lopend buffet. Er waren ook nog 3 baby olifantjes, nouja ze waren al 3 maar ze waren nog best wel klein en zo schattig! Veel fotos gemaakt maar ik hoop dat ik ze nog op de computer kan krijgen. Mijn camera geeft helaas aan dat hij mijn geheugenkaartje niet kan lezen dus ik ben bang dat ik alles kwijt ben.

Vrijdag zijn we gaan raften. Weer 2 uur in de auto gezeten en voor dat we er waren gingen we echt een berg op dus ik had het idee dat we de ene na de andere waterval zouden hebben maar eigenlijk was de rivier best rustig en we hadden maar 1 dam waar we vanaf gingen. Wel waren er veel stenen waar we af en toe op stranden maar het was dus wel goed te doen. In een ander bootje zat echt een kindje van een jaar of 8 dus het was niet echt heel spannend. Na afloop konden we lekker douchen. Gratis handoeken om te gebruiken en daarna weer een lopend buffet. Onderweg stopten we ook nog zodat ze een foto van ons konden maken. Voor deze moesten we wel betalen en je moest ook al in de boot, zonder dat je de foto had gezien zeggen hoeveel je er wilde hebben. Ik zeg doe mij maar 1 dan kopieer ik hem wel :P Je blijft een Nederlande he

Zaterdag en zondag hadden we niets gepland en dat was maar goed ook. Zaterdag de hele dag op de kamer gezeten en zondag ook het grootste deel. Mijn maag kan niet erg goed tegen 2 weken rijst en noedels geloof ik. Als ik thuis kom wil ik dan ook een bammetje met speculoos en andijviestamp met spekjes eten.

Gisteren zijn we met dolfijnen gaan zwemmen. Dat was echt heel gaaf! Je kan het eigenlijk niet echt zwemmen noemen want mijn voeten zijn niet van de vloer geweest maar het was zo leuk. Je mag dan in kleine groepjes in een hok van een dolfijn. Wij zaten bij Jasmine. Echt een schatje. En dan mag je ze zelf trucjes laten doen en voeren. Je kan ze ook nog met een duikbril van onder water bekijken en je kan ze dan zelfs horen. Ze woog wel 100 kilo en dat moesten wij proberen op te tillen. Niet echt een succes. Ze zijn echt zo zacht, echt een heel apart gevoel. De oudere dolfijnen die ze daar hebben mogen 1 dag in de week alleen de oceaan in. En ze komen ook zelf weer terug dus dat is toch wel een teken dat ze goed behandeld worden. Ik denk dat dit een van de leukste dingen is die ik ooit heb gedaan.

En vandaag ons laatste dagje. We hebben nog een druk programma want we zijn nog niet op het strand geweest, (je kan niet thuis komen van 2 weken bali en niet op het strand zijn geweest)en we hebben zelfs nog niet in het zwembad van ons hotel gezeten, we hebben nog geen massage gehad en we moeten nog een laatste paar finishing toutch souveniertjes halen. En dan het grote probleem. Hoe krijgen we alles in de tas. Ik heb nu namelijk een keer zo veel spullen als toen ik vertrok dus ik denk dat ik met souveniertjes en zonder kleren thuis kom.
Nou hopen dat de zon nog even gaat schijnen want de laatste 3 dagen is het alleen maar bewolkt geweest en veel regen gehad en dan ben ik klaar om te gaan.


  • 05 April 2011 - 05:56

    Janine:

    Hey meiden een goede reis terug toegewenst, bedankt voor de leuke verhalen, het zal wel even wennen zijn in Nederland!
    Liefs Janine

  • 05 April 2011 - 07:31

    Leunie:

    hoi meiden, een fijne terugreis naar dit kleine kikkerlandje. (letterlijk, de put zit weer vol met gekwaak)
    WELKOM THUIS.

  • 05 April 2011 - 08:35

    Marlies:

    hoi zusje en nienke,

    een fijne reis terug en ik hoop dat je er nu minder last van hebt dan op de heenreis.
    geniet er nog even van en tot donderdag.

    -x- zusje

  • 05 April 2011 - 17:48

    Janet:

    Een fijne terugreis en hopelijk wordt je nu niet weer zo ziek!
    Maar na een olifantentocht stelt die vliegreis vast niet veel meer voor!
    Sterkte en tot ziens op Schiphol!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Marjolein

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 21002

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Volunteering in Port Elizabeth

15 November 2010 - 06 April 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: