Welcome to Australia, you can call me Mary. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu Welcome to Australia, you can call me Mary. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu

Welcome to Australia, you can call me Mary.

Door: MarjoleinEestermans

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

25 November 2010 | Australië, Sydney

Welcome to Australie was de reactie geweest toen we de jongen achter de receptie vertelde van de gigantische kakkerlakken in onze kamer. Het is hier blijkbaar heel normaal dat ze door je slaapkamer en over het aanrecht kruipen. Een warm welkom kan je het niet noemen!

De australiers zijn echte bier drinkers. Als het even kan beginnen ze rond een uur of 3 smiddags en dan maken ze menig vaatje leeg. Wat wel betekend dat ze tegen 11 uur savonds helemaal van de wereld zijn en de meeste cafe's dan ook leeg lopen.
Woensdag avond zijn we officieel ons eerste avondje uit geweest. Om 8 uur gingen we richting de receptie van ons hostel. Die zit 2 straten verderop van waar onze kamers waren. Daar hadden 2 van de gasten een Gluh wein avondje georganiseerd. Wat voor ons weer betekende dat we gratis gluh wein konden drinken. Moet er wel bij vertellen dat dat niet echt mijn ding is. We hebben er veel mensen ontmoet en met veel mensen gepraat. Iedereen komt echt van over heel de wereld. Leuk om al die verhalen te horen van waar iedereen is geweest en wat ze nog gaan doen! Alleen wel jammer dat wij nog niks te vertellen hebben
Na ongeveer een uurtje gingen we met zn alle door naar The scary canary. Dat is een cafe een eindje van ons hostel. Geeft je echt een goed gevoel, alsof je er bij hoort als je zo met zn alle gaat. Iedereen wil weten waar je vandaan komt en hoe je heet. Alleen is het uitspreken van onze naam in het engels een beetje lastig dus vanaf nu stel ik me voor als Mary. De muziek stond daar erg hard dus een gesprek voeren ging niet echt meer. Ik moet nog best veel nadenken over hoe ik iets moet zeggen. We waren dan ook al rond half 11 weer thuis. Wel jammer dat nu we net iedereen een beetje beginnen te kennen dat we hebben uit gecheckd.
We gaan vandaag richting de blue mountains. Teminste dat gaan we proberen. We hebben er een hostel tot maandag en daarna weten we nog niet waar we heen gaan. Dus straks gaan we een trein zoeken en hopen dat die ons er heen wil brengen. In de blue mountains hopen we al wat meer van de Australian wildlife te kunnen spotten en jullie nog meer jaloers makende foto's te kunnen laten zien.

Love,
Mary

  • 26 November 2010 - 07:36

    Janine:

    Prachtig jullie verhalen, die kakkerlakken worden nog wel eens je vrienden je ziet ze overal, doet me aan mijn Indonesie tijd denken hihi. Nou meiden have fun!!

  • 26 November 2010 - 07:52

    Kimberly:

    Nou dat klinkt geweldig:D!
    trouwens jaloers makende foto's kun je wel weg laten hoor, want ik word al redelijk jaloers van je verhalen!

  • 26 November 2010 - 11:08

    Petra Van Rossum:

    Dear Mary,

    We hope you will have a lot of fun over there. Ben benieuwd hoe de Blue Mountains zijn! Ik kijk uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marjolein

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 21010

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Volunteering in Port Elizabeth

15 November 2010 - 06 April 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: