Wat een cultuur. Wat een land. Wat een wereld! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu Wat een cultuur. Wat een land. Wat een wereld! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu

Wat een cultuur. Wat een land. Wat een wereld!

Door: MarjoleinEestermans

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 Maart 2011 | Indonesië, Ubud

Onze laatste paar dagen in Australie waren heerlijk. De Pinnacles waren super mooi. Nog nooit zo iets gezien. Kan ook niet want ze komen alleen voor in western Australia:P Heerlijk op het strand gelegen en weer een stukje Australie verkent. Daarna weer mee naar huis en nog 2 ochtendjes gewerkt bij de buurman. Weederom kachelhout:P Dinsdag middag heeft Addy ons nog meegenomen naar Kings park in Perth en daarna heeft ze ons afgezet bij ons hostel.

Woensdag hebben we de hele dag gereisd. En nu zitten we op Bali!
Cultuurshock mag je het wel noemen. Het begon al op het vliegveld. We wilden onze tassen op gaan halen en toen nam een man ineens mijn tas mee. Ik dacht dat hij van het vliegveld was dus ik had meteen dikke stress. Op drugs staat hier namelijk de doodstraf en ik was vergeten een slotje op mijn tas te doen. Maar meneer droeg hem naar de uitgang en toen wilde hij geld hebben omdat hij me geholpen had.
Dat was de eerste keer dat we afgezet werden en helaas niet de laatste.

Echt even wennen dus, maar ook echt heel mooi!

We zitten nu in Ubud. Basic hotelletje maar gelukkig met een zwembad. Recht aan het monkey forrest. De eerste keer dat ik de aapjes zag vond ik ze zo leuk. Vooral de kleintjes zijn schattig. Tot gister middag. We liepen er eerst de hele tijd omheen om in Ubud te komen omdat je anders moet betalen, maar we hoorde dat als je een kaartje kocht je m zo vaak mocht gebruiken als je wilde dus zo gezegt zo gedaan. Wij een kaartje gekocht en het is inderdaad heel mooi. Maar je moet niet naar een aap kijken als hij drinkt. Ik denk dat ie bang was dat ik zijn water ging stelen want hij kwam ineens achter me aan met zn tandjes duidelijk zichtbaar. Sinds dien loop ik er maar met een bochtje omheen. Stomme aap.

Verder hebben we het plaatsje al verkent. Het stikt hier echt van vanalles. Apen, zwerfhonden, scooters( link inhalen, rechts inhalen, met zn 4e er op allemaal geen probleem), mensen die taxi en massage roepen, hagedissen, gaten in de weg (als je niet uitkijkt waar je staat lig je zo een meter lager in de afvoer) en tropische regenbuien. Gelukkig duren ze meestal niet langer dan een uurtje maar ze zijn er wel elke dag.
We hebben al wat souveniertjes gekocht. En een sarong. Die moet je om je middel knopen als je een tempel binnen wil dus die wilde we hebben. Wel jammer dat we er flink bij zijn afgezet. We vroegen aan iemand wat ze nou ongeveer kosten en die zei 20 000 roepia. Dat staat zo ongeveer gelijk aan 2 euro. Laten wij er nou net 100 000 meer hebben betaald. Laten we het maar ontwikkelings hulp noemen.
Afgelopen zaterdag zijn we met een tour meegeweest. We hadden hem geboekt bij de receptie van het hotel. Weer te veel betaald. En we zouden de volgende morgen worden opgehaald. Ik ging er helemaal vanuit dat we in een bus gingen maar de volgende morgen stond er een taxi met een prive chauffeur voor ons klaar. We zijn langs 2 tempels, een waterval, een koffie plantage, een hot spring (waar we eigenlijk mochten zwemmen maar dat hadden ze niet verteld dus we hadden helaas geen zwemkleren bij) en we zijn naar het plaatsje lovina geweest. Daar is het strand echt heel donker van kleur, beetje zwartachtig. Heel apart om te zien.
Gisteravond zijn we bij het hotel naast ons gaan eten. Daar hadden ze een voorstelling, Kecak en fire dance die we konden kijken onder het eten. Dus we hebben gedineerd bij kaarslicht en ondertussen genoten van mannen met ontblood bovenlichaam die allemaal op verschillende tonen en in verschillende melodieen Kecak riepen. Heel apart maar wel leuk.

Morgen gaan we naar Kuta. Dat ligt recht aan de kust dus dat word heerlijk bakken op het strand. En genieten van de 80 cent magnums, een massagetje en het lekkere eten. Je kan hier voor minder dan een 10tje met zn 2e eten als een koning. Dat doen we dan ook:P En we drinken vers fruitsap alsof ons leven er vanaf hangt want ook dat is hier echt goedkoop. Alleen moet ik wel zeggen dat dat 2 keer per dag uiteten gaan een beetje saai word als je zo gewent bent om zelf te koken en af te wassen.

Ik ga nog een weekje genieten en tot snel!

  • 29 Maart 2011 - 14:41

    Janine:

    hoi
    Laat jullie ook niet met massages afzetten op t strand is t erg duur, ga in een achteraf straatje en spreek een prijs af voor een tientje ben je de hele middag onder de pannen echt heerlijk!!!
    Groetjes en geniet ze

  • 31 Maart 2011 - 17:33

    Tante Elly:

    Nou Marjolein, dat wordt wel even wennen denk ik, weer terug in Zeeland, zal ik je moeder een
    luxe kookboek kado doen ? En wie zullen we vragen voor de massage ? Groetjes en tot ziens !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Marjolein

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 20998

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Volunteering in Port Elizabeth

15 November 2010 - 06 April 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: