AAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaA - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu AAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaA - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu

AAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaA

Door: MarjoleinEestermans

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

27 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ondertussen ben ik al 1,5 week in Nieuw Zeeland en ik heb nog niks van me laten horen. Jaja ik schaam me. Maar vandaag heb ik groot nieuws en dat zal ik jullie dan ook meteen melden.

De teller van lege accu's staat op 3! Waarvan 2 keer mijn schuld (a) en een keer door onbekende reden. Het is verdomde lastig als een auto niet piept als je het licht aan laat staan als je uit stapt. Dit is natuurlijk niet mn groote nieuws maar wel leuk om even te melden. Hierdoor miste we namelijk wel bijna ons grote nieuws. Gelukkig wilde we ruim optijd vertrekken dus hadden we nog net genoeg tijd om met de hulp van onze medereizigers te vertrekken. Na 1.5 uur stressen in de auto bleken we ruim optijd te zijn want ze hadden ons verplaats naar een latere. Jullie zullen ondertussen wel denken maar wat hebben jullie dan gedaan? Nou.

We hebben geskydived!
En dat was zooooo met 5 owen VET! We zijn gewoon, jaja Nienke ook, boven Lake Wanaka uit een vliegtuig gestapt. Met 200 km per uur naar benede gestort voor 45 sec en toen heerlijk rustig naar beneden gedwarreld. Jammer alleen dat ik bij het laatste stuk misselijk werd maar het was het zo waard. Voordat je vertrekt word je in een soort overall gehesen en krijg je een harnas aan. Dat is wel een vreemd gevoel zeker als je aan die ander vast komt te zitten en ze de hele boel aansnoeren. Ben trouwes wel blij dat ik geen man was want voglens mij word het dan best pijnlijk. Het heeft ons wel een rib uit ons lijf gekost maar ook dat was het waard. Foto's volgen spoedig!

Dan zal ik ook nog even vertellen wat we de afgelopen 1,5 week hebben gedaan. Zoals ik al zei kunnen we ons goed bezig houden met de accu. We zijn in Auckland begonnen. Daar hebben we onze Super van gehuurd. Ik verfoei m soms, met zn klere bedje, accu en drankgebtuik, maar ik hou ook zo veel van m. Zelfs met de regen die ons ook hier heeft gevonden kunnen we gaan en staan waar we willen.
Daarna zijn we het hele noord eiland over gecrosst.
Daar zijn we naar Glowworm caves geweest. Dat is net een sprookje.
We hebben geraft. Ook heel vet! Van een 7 meter hoge waterval en toen gingen we onder met boot en al. Daar was ik alleen niet zo op voorbereid dus water berijkte de longen :P
We hebben meerdere wandelingen gemaakt en ook daar volgen nog mooie foto's van.
Verder hebben we heel veel in de auto gezeten en hebben we onszelf ook goed kunnen vermaken met het tanken. Meer leuke feitjes over ons busje kunnen jullie vinden op www.nienkedendekker.waarbenjij.nu

Nu zitten we op het zuid eiland. Ook dat zijn we al half rond gecrosst, weer veel getankt. We hebben weer wandelingen gemaakt en we hebben Fox glacier bezocht. Heel machtig om te zien en het water was zo mooi blauw. En we hebben hier dus ook geskydived. Nu wil ik nog graag gaan canyoning maar het is vrij duur en ik moet Nienke nog zo ver krijgen om het te gaan doen. Daar heb ik nog een zware taak aan.

Dat is in het kort een beschrijving van ons luizen leventje hier.
Ga ik nu proberen wat fototjes er op te zetten.

Liefs,

  • 27 Januari 2011 - 08:21

    Myrna:

    Zoooooooo gaaf dat jullie dat gedaan hebben!!!
    Heb net alle foto's van Nienke bekeken, echt té gaaf!!
    Geniet nog van New Zealand!

    Xx

  • 28 Januari 2011 - 00:21

    Marjolein Eestermans:

    Ik wil ook nog graag een lekke band aan ons lijstje ergernissen toevoegen van ons busje.
    Maar we hebben m zelf vervangen en ik ben er trots op!

  • 01 Februari 2011 - 19:50

    Miranda:

    Nieuw Zeeland is echt een mooi land. Dat sky diven heb ik zelf ook gedaan in Queenstown.
    Voor je het weet ben je weer beneden.
    Wij hebben de jaarwisseling toen doorgebracht bij de Pancake rotsen, dat was ook heel bijzonder.

    Geniet er nog lekker van en ik blijf jullie volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Marjolein

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 20999

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Volunteering in Port Elizabeth

15 November 2010 - 06 April 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: