7 weken en 6 dagen onderweg. - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu 7 weken en 6 dagen onderweg. - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu

7 weken en 6 dagen onderweg.

Door: MarjoleinEestermans

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Januari 2011 | Australië, Halls Gap

Lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke berichtjes die jullie plaatsen. Ik heb altijd maar weinig tijd op het internet dus krijg de kans niet om te reageren maar vind het super om ze te lezen dus zeker blijven doen!

Ten 2e weer een verhaaltje.
Na bijna 1,5 week in Melbourne was het tijd voor een uitstapje.

The Great Ocean Road.
Jaja we hebben onze eerste wilde kangoeroe en koala's gespot. En dat is niet het enige wat we hebben gezien. We zijn bij elkaar 10 keer op hele mooie plaatsen gestopt waaronder de 12 apostles, Bells beach, the London bridge, ja zelfs die hebben ze in australie! en wat ik persoonlijk het mooist vond waren Otways Rainforest. Waar de 1 na hoogste bomen van de wereld groeien en Loch Ard Gorge. Dat is een super mooi strand omringt door limestone cliffs waar een scheepswrak ligt. Onderweg zijn we ook nog langs super mooie en aparte huizen gekomen. Alleen jammer dat ze zo buiten mijn budget vallen. Na een dag van ruim 13 uur zijn we weer veilig thuis afgezet. Laten we hopen dat de goede man dik word betaald voor van die lange werkdagen.

Woensdag hebben we Melbourne achter ons gelaten en zijn we vertrokken naar de Grampians. Met de trein naar Ararat en dan met de bus naar Halls Gap was het advies. Kaartje gekocht naar Ararat, uitgestapt in Ararat en naar het loket in Ararat voor ons buskaartje. Vriendelijke dame achter het loket, dat wel. Alleen jammer dat ze ons vertelde dat de enige bus die dag naar Halls Gap 2 uur geleden vertrokken was. Wel was er nog een bus naar een dorpje verderop. Eenmaal daar aangekomen waren we gestrand. De bus chauffeurd had ons gezegd dat er een klein busje zou komen om ons op te halen maar we hebben en tot 5 uur gezeten en geen busje gezien. Ja nog een grote maar ook die chauffeur zei dat er geen bus meer zou komen. Na navraag bij het informatie centrum te plaatse kwamen we tot de conclusie dat er echt geen bus kwam, het nog 25 km was tot Halls Gap en dat de benenwagen voor ons klaar stond. Dat backpacken is zo makkelijk nog niet! Makkelijk is het niet maar Marjoleintje is natuurlijk ook niet gek. Op het grootste papier wat ik bij me had heb ik met koeien letters HALLS GAP gekalkt en zoon 3 km na aanvang van onze wandeling hadden we onze lift al te pakken!
Halls Gap is een klein dorpje in de Grampians en de Grampians zijn op hun beurt weer een gebergte. Je raad nooit wat wij hier gedaan hebben. Juist een berg beklommen! En ik ben er trots op:D Het uitzicht was super mooi. Ook zit hier super veel wildlife. De kangoeroes hadden we al in de verte gezien bij de Great Ocean Road maar hier vallan ze met bosjes uit de lucht. We hebben nog een Emoe met kuikens, een walibie en een egel gespot. Er stonden gister ook nog 2 herten op de oprit waar we super dicht bij konden komen. Ik vind het een feestje voor mezelf. Daar heb ik geen dierentuin voor nodig:P
Vandaag vertrekken we richting Port Fairy waar we ons de komende dagen weer zullen vermaken. Tot het volgende verhaaltje.

Liefs,

• 13 Januari 2011 - 18:06

Wilma:

Dag wereldreizigers,

Ik lees nu al enkele weken je verslagen en ze boeien me bijzonder. Met veel plezier lees ik keer op keer dat jullie zoveel leuke, mooie en natuurlijk ook vermoeiende avonturen meemaken.
    Fijn dat je zo geniet van je baantje, de bijzondere dieren en alles wat jullie verder samen ondernemen.
    De foto's zijn een mooie aanvulling om een beetje te voelen hoe het daar, aan de andere kant van de wereld, kan zijn.