Have a very merry chrismas! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu Have a very merry chrismas! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marjolein Eestermans - WaarBenJij.nu

Have a very merry chrismas!

Door: MarjoleinEestermans

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 December 2010 | Australië, Melbourne

Te lang geleden. Het is al weer veel te lang geleden dat ik iets van me heb laten horen dus bij deze offer ik mn kerstavond op om jullie weer helemaal op de hoogte te brengen. Nouja het is geen op offeren want ik vind het fijn om een beetje aan jullie te denken op deze avond.

Ik zal beginnen bij het begin.
We zijn met pijn in ons hart vertrokken bij ons top baantje en na enkele dagen kwamen we tot de conclusie het waarschijnlijk verstandiger was geweest als we nog een weekje hadden doorgeplukt. Want vanuit Wollongong zijn we doorgereisd naar:

Canberra,
De hoofdstad van Australie dus daar mag je wat van verwachten. Nou niet dus. Het was al een ramp om er te komen. We werden bijna eerst terug gestuurd naar Sydney om vanuit daar een trein te pakken. Eenmaal aangekomen waren het zwembad, de sauna en spa in het hostel buiten werking vanwege onderhoud en toen we een dagje naar de dierentuin gepland hadden bleken we er niet te kunnen komen omdat er geen van de 30 bussen op het station die kant op ging.
Aangezien ik sinds de vlucht naar hier in iedere bus, trein of boot ziek word hebben we reis pilletjes gekocht en dat is echt de uitvinding van het jaar! Fijn dat ze in ieder geval dat hebben in zoon stad.
Mocht je nou van musea houden moet je zeker gaan! Het stikt er namelijk van en verder is er geen kip op straat te zien dus je kan er midde in een stad van de rust genieten.
Wel moet ik zeggen dat ik het super cool vind dat een hoofdstad zo uitgestorven kan zijn!

Batemans bay,
Een rustig vissersdorpje waar je mooie wandelingen kan maken en heerlijk op het strand kan liggen. Helaas was het slecht weer en konden we er daarom niet veel doen. Het hostel lag ook vrij ver van het centrum dus we hebben er menig kilometertje afgelegd.

Lakes entrance,
Lakes entrance is een heel mooi en schattig stadje. Alleen nogsteeds dat verdomde weer hier maakte het ons een beetje zuur. Ik ben zelfs begonnen met lezen en voor de mensen die me goed kennen wil dat al heel veel zeggen. Gelukkig is ook nog een keer de zon door gebroken en daar hebben we gretig gebruik van gemaakt. We zijn aan een wandeling begonnen en de uitzichten waren echt heel mooi! Eenmaal aan de andere kant van het schiereiland aangekomen begon het kei hard te onweren. Wij dus als een haas terug, maar we waren natuurelijk zeik nat voor we thuis waren. Ondertussen ben ik al vaker tot op mijn onderbroek nat geregend dan dat ik op het strand heb gelegen! Er is mij verteld dat het in de afgelopen 30 jaar maar een keer zo gesneeuwd heeft in Nederland als dat het nu doet. Nou ik denk dat het maar 1 keer in de 30 jaar zo veel regent in Australie als dat het nu doet. Nienke en ik hebben nog maar eens geluk.

Queenscliff,
In queenscliff is het tij gedraaid. Het weer werd weer mooi en toen we bij het bureau voor het snorkelen met dolfijnen en zeehonden kwamen kregen we de laatste 2 plaatsjes op de boot de dag erna! Het geluk kon ons niet op. Die zelfde avond liepen we ook nog een winkel tegen het lijf waar ze verrukkelijk ijs verkochten.
De volgende dag wij vol spanning naar de boot en na ons in een wetsuit te hebben geworsteld, snap niet dat een mens dat voor zn lol doet, hebben we een beetje rond ge snorkeld tussen mooie vissen in een stukje national park en later zijn we verder gegaan naar de zeehonden. Dat was echt super vet. Het zijn wilde zeehonden maar ze komen best dicht bij en het is echt leuk om ze gewoon om je heen te hebben zwemmen. Daarna zijn we opzoek gegaan naar de dolfijnen maar gelukkig zaten we op de boot die tot de 20 % behoorde die ze niet zou vinden. ole. Niks aan te doen en de zeehonden waren het zeker waard.

En vanuit daar zijn we doorgereisd naar Melbourne. En daar zullen we voor de kerst, mijn verjaardag en oud en nieuw blijven. Kheb Nienke dr kerstcadeaut al gegeven en het bericht gekregen dat ze niks voor mij had. Dat is weer een domper op de feestvreugde! Gelukkig had ik zelf ook alleen maar een zak snoep autotjes maar kon haar er wel bij vertellen dat ik een auto voor dr had gekocht. Nu gaan we nog een beetje genieten van onze kerst avond en morgen zullen we waarschijnlijk heerlijk op het strand liggen. Ze hebben hier trouwes maar 1 kersdag. Is dat niet raar?
Belovend dat het volgende verhaaltje minder lang op zich zal laten wachten ga ik dit verhaaltje afsluiten.


Ik wens jullie allemaal hele fijne kersdagen en een gelukkig en gezond nieuw jaar!

Tot 2011!

  • 24 December 2010 - 10:52

    Leunie:

    Wens jullie een hele gezellige twee keer zo leuke (want er is er maar één) kerstdag. Apart, dat jullie nu kerstavond hebben terwijl we hier nog gewoon aan het werk zijn. Dat is met oud en nieuw precies hetzelfde. Wij staan nog vol overgave oliebollen te bakken terwijl jullie naar het vuurwerk kijken. Wil je trouwens jarig zijn op Hollandse of Australische tijd?

  • 24 December 2010 - 13:54

    Michel B En Fam.:

    Fijne kerstdag! Bijzonder een kerstmuts op als het 30 graden is.
    Veel plezier verder.

  • 27 December 2010 - 18:54

    Petra Van Rossum:

    Hé Marjolein,

    Geweldige auto, dat wordt nog lekker crossen in the outback! Alvast een fijne verjaardag en tracteer jezelf op een cookie-dough-ice-cream. Als bij ons de sneeuw gesmolten is dan stopt het bij jullie vast met regenen. En ook de hartelijk groeten van opa en oma Otte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Marjolein

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 21007

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Volunteering in Port Elizabeth

15 November 2010 - 06 April 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: